loading...

Τετάρτη 19 Αυγούστου 2015

Οριστικά στην Fraport τα περιφερειακά αεροδρόμια.

Με απόφαση που δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως παραχωρούνται οριστικά στην Fraport τα περιφερειακά αεροδρόμια – Η απόφαση αποτελεί βάση για περαιτέρω διαπραγμάτευση αναφέρει η γερμανική εταιρεία.

Παραχωρούνται οριστικά στην Fraport τα περιφερειακά αεροδρόμια, καθώς το κυβερνητικό συμβούλιο οικονομικής πολιτικής ενέκρινε την υπογραφή από το ΤΑΙΠΕΔ της σύμβασης για παραχώρηση, αναβάθμιση, συντήρηση, διαχείριση και λειτουργία των 14 αεροδρομίων, σύμφωνα με την απόφαση που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. H σχετική απόφαση ελήφθη ύστερα από την εισήγηση της διοίκησης του ΤΑΙΠΕΔ στις 3 Ιουλίου και υλοποιεί τον σχετικό διαγωνισμό που είχε ολοκληρωθεί προ μηνών. Την απόφαση υπογράφουν ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Γ. Δραγασάκης και οι υπουργοί Οικονομικών Ευκλ. Τσακαλώτος, Οικονομίας Γ. Σταθάκης και Παραγωγικής Ανασυγκρότησης Π. Σκουρλέτης.
Ουσιαστικά πρόκειται για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της Θεσσαλονίκης, της Κέρκυρας, των Χανίων, της Κεφαλλονιάς, της Ζακύνθου, του Ακτίου, της Καβάλας, της Ρόδου, της Κω, της Σάμου, της Μυτιλήνης, της Μυκόνου, της Σαντορίνης και της Σκιάθου για τα οποία είχε πλειοδοτήσει τον Νοέμβριο του 2014 η κοινοπραξία Fraport-Slentel. Σύμφωνα με τα οικονομικά στοιχεία της προσφοράς, η κοινοπραξία Fraport-Slentel θα καταβάλει εφάπαξ τίμημα ύψους 1,234 δις ευρώ σε ετήσια βάση, μίσθωμα ύψους 22,9 εκατ. ευρώ και ποσοστό 25% από τα προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων έσοδα και τέλη υπέρ ΥΠΑ, που φτάνουν 1,2 δις ευρώ για όλη την περίοδο της παραχώρησης. Το συνολικό ποσό που θα καταβάλει στο Δημόσιο για τα 40 έτη παραχώρησης είναι 10,048 δις ευρώ.
Παράλληλα, η κοινοπραξία δεσμεύθηκε για επενδύσεις 330 εκατ. στην πρώτη τετραετία και συνολικά 1,4 δις ευρώ για τις επόμενες τέσσερις δεκαετίες. Το ποσό αυτό αφορά: τα αρχικά έργα αναβάθμισης/ανακαίνισης, τα αρχικά νέα έργα & έργα επέκτασης, τον εξοπλισμός διάσωσης και πυρόσβεσης (κυρίως πυροσβεστικά οχήματα) και τον εξοπλισμό ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας μόνο για τα αεροδρόμια Χανίων και Ανδραβίδας, το οποίο αν και δεν περιλαμβάνεται στα παραχωρούμενα αεροδρόμια είναι υπεύθυνο για τον έλεγχο της εναέριας κυκλοφορία στα Αεροδρόμια Ζακύνθου και Κεφαλονιάς.
Τα έργα αναβάθμισης/ανακαίνισης πρέπει να ολοκληρωθούν εντός 20 μηνών από την θέση της σύμβασης σε ισχύ, ενώ τα νέα έργα και τα έργα επέκτασης εντός 48 μηνών από την θέση της σύμβασης σε ισχύ. Ο παραχωρησιούχος έχει την υποχρέωση κατάρτισης αρχικού Master Plan εντός 5 μηνών και Refurbishment Plan εντός 6 μηνών από την υπογραφή της σύμβασης. Το Master Plan επικαιροποιείται κάθε 5 έτη και εγκρίνεται με την ίδια διαδικασία, ενώ το Refurbishment Plan κάθε έτος. Όσον αφορά στις αναλυτικές μελέτες των επιμέρους έργων, αυτές εγκρίνονται από τον ανεξάρτητο μηχανικό, με την ΥΠΑ να έχει δικαίωμα προβολής αιτιολογημένων αντιρρήσεων.
Δεν έχουμε υπογράψει συμβόλαιο
Την ίδια ώρα πάντως η κοινοπραξία δηλώνει πως εξακολουθεί να βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με την ελληνική κυβέρνηση για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια. Όπως ανέφερε εκπρόσωπος της Fraport στο Reuters «δεν έχουν υπογραφεί ακόμα συμβόλαια. Η ελληνική κυβέρνηση έχει λάβει μια απόφαση που αποτελεί τη βάση για περαιτέρω διαπραγματεύσεις».
loading...

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

loading...