Σάρκα και οστά παίρνει η εκστρατεία της νεολαίας του κυβερνώντος κόμματος με τίτλο «Εχουμε έναν κόσμο να αλλάξουμε», η οποία μεταξύ άλλων προωθεί τη θεσμοθέτηση της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης των μαθητών, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην απαλοιφή των διακρίσεων ανάμεσα στα δύο φύλα. Ήδη, ο υπουργός Παιδείας απέστειλε στους καθηγητές τη σχετική εγκύκλιο, βάζοντας στα σχολεία τη συζήτηση για γκέι και τρανσέξουαλ.
Νέα προωθημένα σεξουαλικά ήθη, με τη συστηματική διδασκαλία τους στους μαθητές των γυμνασίων της δημόσιας εκπαίδευσης και στους γονείς τους, προωθεί το υπουργείο Παιδείας. Συγκεκριμένα, υλοποιώντας τη θεματική εβδομάδα «Σώμα και Ταυτότητα», αποσκοπεί στην ενημέρωση των μαθητών στις έμφυλες ταυτότητες, την πρόληψη του εθισμού και των εξαρτήσεων, τη διατροφή αλλά και την ποιότητα ζωής, ενώ στη συζήτηση βάζει και ζητήματα όπως αυτό του σεξουαλικού προσανατολισμού, των έμφυλων στερεότυπων, της ομοφοβίας, της τρανσφοβίας αλλά και της έμφυλης βίας.
Ο σχεδιασμός της συγκεκριμένης επιμορφωτικής εβδομάδας φαίνεται ότι είχε γίνει πριν από περίπου έναν χρόνο με την καμπάνια της Νεολαίας ΣΥΡΙΖΑ #MaziNikame «Εχουμε έναν κόσμο να αλλάξουμε».
Τώρα το υπουργείο Παιδείας, με έγγραφο που κοινοποιεί στα γυμνάσια όλης της χώρας, δίνει οδηγίες για την εφαρμογή της θεματικής εβδομάδας κατά την οποία οι έφηβοι θα έχουν την ευκαιρία να ενημερωθούν για την αποδόμηση των έμφυλων στερεότυπων, τα ανθρώπινα δικαιώματα, το βιολογικό και κοινωνικό φύλο, τη διατροφή, τον εθισμό στην εφηβική ηλικία. Ταυτόχρονα, οι γονείς των μαθητών θα συμμετέχουν σε συζητήσεις για τον σεξουαλικό προσανατολισμό και την ομοφοβία.
Αναλυτικά, σύμφωνα με την εγκύκλιο που υπογράφει ο υπουργός Παιδείας Κωνσταντίνος Γαβρόγλου, ζητά να διοργανωθούν σε κάθε σχολείο ενημερωτικές δράσεις και δραστηριότητες για τα εξής θέματα: Τις σωματικές αλλαγές στην εφηβεία, το βιολογικό και κοινωνικό φύλο, την αποδόμηση των έμφυλων στερεότυπων, τα ανθρώπινα δικαιώματα και τα δικαιώματα των γυναικών, τις σωματικές αλλαγές στην εφηβεία, το φύλο, τον σεξουαλικό προσανατολισμό και τις διακρίσεις με βάση το φύλο στην οικογένεια, στην εργασία και στην κοινωνία, την έμφυλη βία, την ενδοοικογενειακή βία, τη βία κατά των γυναικών, την ομοφοβία και την τρανσφοβία στην κοινωνία και στο σχολείο.
Η δεύτερη ενημερωτική δράση αφορά τις διατροφικές συνήθειες, τον καταναλωτισμό και τη διαφήμιση, την οικονομική κρίση και τη διατροφή, τις διατροφοεξαρτώμενες παθήσεις και τις διαταραχές διατροφής στην εφηβεία.
Στην τρίτη ενημερωτική δράση «Πρόληψη εθισμού και εξαρτήσεων» θα γίνουν συζητήσεις στα ακόλουθα θέματα: Το σχολείο ως κοινότητα, τα κοινωνικά πρότυπα και τις εξαρτήσεις, τον εθισμό στην εφηβική ηλικία, τους προστατευτικούς παράγοντες ενάντια στον εθισμό, τις συνέπειες του εθισμού, τον ρόλο της οικογένειας, το σχολείο ως κοινότητα, τις δομές ενημέρωσης, υποστήριξης και συμβουλευτικής.
Η διδακτική διαδικασία
Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου, στο πλαίσιο του διδακτικού τους ωραρίου και του ωρολογίου προγράμματος κάθε τάξης θα οργανώνουν δραστηριότητες που θα απευθύνονται στους μαθητές και τις μαθήτριες του σχολείου, οι οποίες σχεδιάζονται και υλοποιούνται σύμφωνα με τα περιεχόμενα του Φακέλου Εκπαιδευτικού Υλικού που θα είναι στη διάθεση των σχολείων. Στις μαθησιακές δραστηριότητες μπορεί να περιλαμβάνονται εργαστήρια, διαδραστικά παιχνίδια, θεατρικά δρώμενα, εικαστικές δραστηριότητες, προβολή ταινιών με σχετικό περιεχόμενο που πλαισιώνεται με συζήτηση ή άλλη δράση, σύντομα βιωματικά εργαστήρια (έως 6 διδακτικές ώρες) με στόχο την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση των μαθητών του σχολείου. Επιπλέον, μπορούν να προσκληθούν εκπρόσωποι φορέων προκειμένου να ενημερώσουν τους μαθητές του σχολείου ή να υλοποιήσουν σχετικές βιωματικές δραστηριότητες. Επισημαίνεται ότι οι μαθητές υποχρεούνται να παρακολουθούν κανονικά τις δράσεις της εβδομάδας.
Η Colour Youth – Κοινότητα LGBTQ Νέων Αθήνας χαιρετίζει την έκδοση της εγκυκλίου για τις «έμφυλες ταυτότητες»
Η Colour Youth – Κοινότητα LGBTQ Νέων Αθήνας συνεχάρη το υπουργείο Παιδείας για την κίνησή του αυτή, ενώ, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της, «αυτό δεν μπορεί παρά να θεωρηθεί ένα πρώτο μικρό βήμα, καθώς η κυβέρνηση έχει δεσμευθεί για εισαγωγή σχολικού μαθήματος για τη σεξουαλική αγωγή με ορθή και αμερόληπτη γλώσσα, το οποίο θα καταπιάνεται με τα γενικότερα ζητήματα της σεξουαλικότητας και του φύλου». Παράλληλα η Colour Youth ανακοινώνει ότι με την υποστήριξη της GLSEN, του Πολύχρωμου Σχολείου και του Κέντρου Ερευνών για Θέματα Ισότητας (ΚΕΘΙ) σκοπεύει εντός του πρώτου εξαμήνου του 2017 να διεξάγει έρευνα για το σχολικό κλίμα στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση ώστε να αναδείξει ακόμα περισσότερο και με επιστημονικό τρόπο το ζήτημα συμπεριληπτικότητας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση αλλά και του σχολικού εκφοβισμού.
Μεταξύ άλλων, η Colour Youth – Κοινότητα LGBTQ Νέων Αθήνας καλεί το υπουργείο Παιδείας «να μην υποκύψει στις φωνές του συντηρητισμού, συναισθανόμενο τις ευθύνες του για μια συμπεριληπτική εκπαίδευση και να μην αποσύρει την εγκύκλιο Φ20.1/220482/Δ2.
Να εκδώσει άμεσα εξειδικευμένη εγκύκλιο προς τις σχολικές μονάδες για διαχείριση ζητημάτων σεξουαλικού προσανατολισμού, ταυτότητας φύλου και χαρακτηριστικών φύλου όπως αυτή περιγράφεται σε επιστολή της οργάνωσης Πολύχρωμο Σχολείο, που συνυπογράφεται από τις θεσμικές οργανώσεις προάσπισης των LGBTQI δικαιωμάτων και απεστάλη τον Σεπτέμβριο του 2016 στο υπουργείο Παιδείας και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.
Να εισαγάγει σχολικό μάθημα για τη σεξουαλική αγωγή, τις διάφορες σεξουαλικότητες και την ταυτότητα φύλου, με ορθή και αμερόληπτη γλώσσα. Το εν λόγω μάθημα προτείνεται να διδαχθεί στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και ανεξαρτήτως ειδικότητας, όλοι/όλες οι υπεύθυνοι/ες εκπαιδευτικοί να έχουν λάβει την κατάλληλη εκπαίδευση».
loading...
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου