loading...

Πέμπτη, 1 Ιουνίου 2017

Γιατί ο κουρκουμάς θεωρείται «θαυματουργό μπαχαρικό»;

Ο κουρκουμάς αποτελεί συστατικό τόσο στην Ανατολική κουζίνα, όπως για παράδειγμα στην Ινδική, όσο και στην ιατρική. Ποια είναι τα οφέλη στην υγεία μας.

Ο πιπεράτος και καυτερός κουρκουμάς αποτελεί συστατικό τόσο στην Ανατολική κουζίνα, όπως για παράδειγμα στην Ινδική, όσο και στην ιατρική. Το βότανο αυτό δεν έχει μόνο έντονη γεύση αλλά προσφέρει και πολλά οφέλη στην υγεία.
Ο κουρκουμάς καταπολεμά τον καρκίνο
Έρευνες δείχνουν πως ο συνδυασμός κουρκουμά και κουνουπιδιού ενδέχεται να συμβάλει στην προστασία από τον καρκίνο του προστάτη και να σταματάει ή να επιβραδύνει την εξάπλωση του ήδη υπάρχοντος καρκίνου. Επιπλέον, ο κουρκουμάς συνδέεται με την παρεμπόδιση του καρκίνου του μαστού και της παιδικής λευχαιμίας και σταματά ή ανατρέπει την παραγωγή των κυττάρων του μελανώματος.
Ο κουρκουμάς δρα ενάντια στο Αλτσχάιμερ
Κάποιοι επιστήμονες πιστεύουν πως μία σταθερή διατροφή, πλούσια σε κουρκουμά, θα μπορούσε να συντελέσει στο μειωμένο κίνδυνο για εμφάνιση Αλτσχάιμερ. Ο κουρκουμάς είναι το βασικό συστατικό σε πολλά πιάτα στην Ινδία, όπου το ποσοστό του Αλτσχάιμερ είναι κατά 25% χαμηλότερο από το αντίστοιχο των ΗΠΑ. Επιπλέον, επιστήμονες έχουν μελετήσει αρουραίους που κατανάλωναν κουρκουμίνη (το βασικό συστατικό του κουρκουμά) και ανακάλυψαν πως είχαν λιγότερα συμπτώματα που συνδέονταν με το Αλτσχάιμερ σε σχέση με άλλους αρουραίους.
Ο κουρκουμάς συντελεί στην ανακούφιση από πεπτικές διαταραχές
Κατά τη διάρκεια ενός πειράματος, ερευνητές ανακάλυψαν ότι οι ασθενείς που έπαιρναν χάπι με βασικό στοιχείο την κουρκουμίνη παρουσίαζαν λιγότερες υποτροπές ελκώδους κολίτιδας (πληγές στα εξωτερικά τοιχώματα του πεπτικού σωλήνα) καθόλη την περίοδο των έξι μηνών του πειράματος, σε σχέση με ασθενείς που έπαιρναν πλασέμπο. Ωστόσο, όσοι πάσχουν από έλκος του στομάχου ενδέχεται να θέλουν να αποφύγουν την κατανάλωση κουρκουμά καθώς μπορεί να χειροτερέψει το έλκος.
Ο κουρκουμάς έχει αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες
Εάν πάσχετε από φλεγμονές στους συνδέσμους ή σε άλλα σημεία του σώματος, ίσως βοηθηθείτε από τη συχνή χρήση του κουρκουμά. Η κουρκουμίνη ενδέχεται να συμβάλει στη μείωση του πρηξίματος των ματιών και των συνδέσμων. Οι αντιφλεγμονώδεις της ιδιότητες επίσης φαίνεται πως ωφελούν τους ασθενείς που πάσχουν από εκφυλιστικές νευρολογικές διαταραχές (όπως το Αλτσχάιμερ, η νόσος του Πάρκινσον και η ΣΚΠ).
Ο κουρκουμάς και η καρδιά
Παρόλο που η κατανάλωση κουρκουμά δεν θα συμβάλει στη μείωση της χοληστερίνης σας, μπορεί να βοηθήσει στην παρεμπόδιση της συσσώρευσης πλάκας στις αρτηρίες. Η παρεμπόδιση αυτής της συσσώρευσης μπορεί να συμβάλει στη μείωση των καρδιακών παθήσεων. Ο κουρκουμάς επίσης βοηθάει στη μείωση των θρομβώσεων του αίματος.
Πώς να προσθέσετε τον κουρκουμά στη διατροφή σας
Θέλετε να επωφεληθείτε από τα οφέλη που προσφέρει στην υγεία σας αυτό το κίτρινο – πορτοκαλί μπαχαρικό; Μπορείτε να το προσθέσετε στα αυγά ή στα μαγειρεμένα πράσινα λαχανικά. Μπορείτε επίσης να καταναλώσετε κάψουλα από κουρκουμά, να τον αναμείξετε στο σμούθι σας ή να φτιάξετε τσάι από κουρκουμά.
Πηγή: Newsitamea.gr
Το διαβάσαμε εδω.
loading...
}, 10);